13 juni 2010 - Twilight als voorbereiding

Een van de plekken waar we tijdens onze rondreis naar toe gaan, is Forks, Washington. Dit is de plek waar de Twilight boeken van Stephenie Meyer plaatsvinden. De Twilight boeken en films zijn razend populair hier in Canada en ik geloof zo ongeveer over de hele wereld. Dus zei Sandra mij dat ze de boeken had aangeschaft en ik ze ook maar moest lezen.

Nou was ik nooit zo enthousiast over de Twilight hysterie. Maar eigenlijk iedereen om mij heen in Whistler had de boeken gelezen en de films gezien. Dat plus Sandra's aansporing en het feit dat ik een biebpas heb hier in New Westminster, heeft mij overtuigd om het toch maar te proberen.
Het was natuurlijk makkelijker geweest om gewoon de film te kijken via internet, maar ik weet ook: boeken zijn altijd beter dan films.

Dus een week geleden begon ik twijfelachtig aan het eerste boek: Twilight. In het begin was het lastig om in het verhaal te komen en heb ik bijna opgegeven. Maar toch ging ik door en op een gegeven moment besef je zelf niet meer dat je zo opgaat in het verhaal! Toen ik deel 1 na twee dagen uit had, racete ik naar de bieb om te zien dat deel 2 uitgeleend was. Balen! Inmiddels heb ik deel 2 New Moon uit en ben ik begonnen in het derde boek: Eclipse.

Als ik echt klaar ben met de boeken wil ik toch ook nog de films gaan kijken, want zij moeten gedeeltelijk ook gefilmd zijn in Vancouver en omgeving. Het is natuurlijk super om te kijken of je dingen herkent, in de film maar ook straks in Forks.

Een heel leuke manier om je voor te bereiden op een rondreis!

1 opmerking: