3 augustus 2010 - Fire and sushi

Vanmorgen werden we wakker in onze superkamer. Helaas weer eens wat later dan in eerste instantie gepland: weer om 8 uur van mijn telefoonalarm. Omdat we gisteren door de tijdslijn gingen moesten we de wekker verzetten, maar dat waren we vergeten. Dus toen Sandra vanmorgen weer eens wakker werd van mensen, zag ze dat de tijd nog verkeerd stond. En toen ze de tijd veranderde heeft ze de wekker per ongeluk uitgedrukt! Maar ach, dat gebeurt soms. En gelukkig hadden we vandaag niet zo'n lange reisdag dus konden we ons wel wat vertraging veroorloven.
Het ontbijt was weer eens hetzelfde als normaal: wel redelijk uitgebreid volgens Sandra en Leonie, maar niet heel geweldig. De mensen die er werkten waren heel druk en er was telkens weer wat op: bestek, yoghurt, suiker, etc. Maar het is altijd fijn om ontbijt inclusief te hebben dus ik klaag niet!

Vervolgens zijn we bezig geweest om een hotel te boeken voor de komende drie nachten in Portland. Sandra heeft van alles geprobeerd via Priceline, maar tevergeefs. Waarschijnlijk is het gewoon te kort dag. Uiteindelijk hebben we via internet een kamer geboekt bij Travelodge.

Toen we weg wilden gaan en al klaar in de auto zaten, ging er naast ons ook een auto weg met twee jongens. Ze reden van hun parkeerplaats af en er gelijk weer op. Stapten ook de auto uit en deden de kofferbak met moeite open. Op het moment dat Sandra zei 'die hebben de kofferbak helemaal vol zitten dat er van alles uitvalt' vallen er inderdaad een hele lading ballen uit! De parkeerplaats was een beetje een helling dus ze rolden alle kanten op: wij lagen in een deuk! Zo typisch, en wat moet je bovendien met 10 basebal ballen los in je kofferbak?!

De reis ging vandaag van Bend naar Portland en onderweg wilden we naar Sisters om daar de 3 Sister bergen te zien. Dit waren we al bijna vergeten, gelukkig dacht Sandra hier nog op tijd aan. Halverwege was er een uitkijkpunt maar de lucht was zo vuil met smog (dachten wij) dat je met je blote oog nog wel wat zag, maar op foto helemaal niks! Wij vonden dit zo belachelijk, maakten ons al helemaal druk tot we later bij het tankstation een ander verhaal hoorden.

Zoek op de foto hierboven de Three Sisters (de bergen he, wij staan achter het fototoestel).

Er werd weer voor ons getankt en de voorruit werd schoongemaakt. En deze man bevestigde ons vermoeden van een brand, we hadden namelijk ook al een vliegtuig met watertank zien vliegen boven een bos verderop. En jahoor, gisterochtend was er een brand gemeld en inmiddels was hij al 8 mijl verderop geraasd. Maar een week geleden was er onweer geweest waarschijnlijk is dat de oorzaak van de brand geweest. De bliksem kan soms wel een week in de boom blijven totdat hij uit elkaar spat en je het dus pas merkt!
Onderweg kwamen we nog twee grote rookwolken tegen die waarschijnlijk ook grote bosbranden waren. Overal brandweermannen op weg, echt heel apart.

Inmiddels zijn we aangekomen in Portland in het hotel. Het is best redelijk en gelukkig geen nummer 5 kamer! Haha! In de kamer naast ons zitten wel een hele groep drinkende en feestende jongens dus we hopen dat we daar niet te veel last van gaan krijgen. Maar we zien wel, het zit hier vol dus er valt niks aan te doen!

Voor eten hebben we vanavond sushi gehad! Een eind verderop zit een heel leuk sushitentje waar je aan een ronde bar zit waar binnen in een kok de sushi klaar aan het maken is. Op de bar reed een treintje rond met bordjes sushi. Die waren van verschillende kleuren en dus verschillende prijzen en je kon gewoon pakken wat je lekker vond of iets aparts als extra bestellen. Echt zo leuk en bovendien erg lekker! We hebben ons lekker volgegeten in de sushi en we waren, inclusief drinken, maar $29 kwijt!

kilometers: 223
overnachting: Travelodge, Portland OR
temperatuur: 26 graden

1. Jammer dat we de bergen van de Three Sisters niet kunnen zien, maar de foto eronder maakt het allemaal weer goed.
    Ik ben benieuwd wat Portland jullie allemaal laat zien, we lezen en zien het wel oke!