23 juli 2010 - Buffalo's

Vandaag hadden we weer een rijdag. Maar gelukkig konden we wel uitslapen. Helaas begonnen vanochtend voor 6 uur de Aziatische buren al weer met heen en weer lopen en hard praten op de gang dus Sandra en ik waren toen al wakker. Maar Sandra is er toen toch maar uit gegaan om ze duidelijk te maken dat ze stiller moesten zijn. En dat werkte, dus ben ik snel weer in slaap gevallen. Pas om 11 uur gingen we vanuit Canmore op weg naar Glacier National Park.

Onderweg zijn we gestopt bij Head-Smashed-In Buffalo Jump, een soort museum dat in het teken staat van een klif waar de indianen honderden buffalo's vanaf dreven. We kregen een film te zien waarin zo'n buffalojacht werd nagespeeld. Bovendien kon je bovenop de klif kijken en was er ook een 'indiaan' die van alles vertelde.


We hebben vandaag trouwens geen Nederlanders gezien! En dat is voor het eerst sinds we met z'n drietjes op reis zijn. Ik was daar al een beetje gek van geworden, want ik heb in de 8 maanden dat ik hier in Canada woon, minder Nederlanders gezien en gehoord dan in de anderhalve week dat we op reis zijn. Typisch! In zo ongeveer ieder restaurant zitten er Nederlanders binnen hoorafstand. Op elk uitzichtspunt of ander bezienswaardigheden kom je Nederlanders tegen. Dat vind ik wel jammer, het verminderd wat mij betreft het gevoel dat je helemaal aan de andere kant van de wereld bent. Maar ik snap ook wel dat er zoveel mensen dit mooie land willen zien!

We overnachten vanavond in Cardston, een gehuchtje wat nou niet bepaald mooi is. Veel gebouwen staan leeg en we krijgen er een beetje een kriebelig gevoel bij. We overnachten in het OutPost Motel, maar dat is absoluut geen aanrader! Het is er maar raar en de kamer stinkt naar de airconditioning. In Whistler heb ik een paar maanden als housekeeper gewerkt en als ik deze kamer had schoon gemaakt was ik terug gestuurd om het over te doen. Dat zegt in principe toch wel genoeg he? We zijn naar de Dairy Queen gevlucht omdat we hier niet in de kamer wilden blijven. Daar hebben we 1,5 uur gezeten! Nu willen we zo snel mogelijk naar bed en er gewoon niet aan denken. Morgen hebben we weer een lange dag voor de boeg.

kilometers: 372
overnachting: The OutPost Motel
temperatuur: maximaal 22 graden

2 opmerkingen:

  1. Zeg Berniek, dat wordt nog wat als je weer thuis komt. Hier praten ze allemaal Nederlands!!
    Dit hotel was dus geen succes, op naar de volgende, en hopen dat het weer een beetje beter wordt.

    liefs mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He meiden,

    Gaaf he, buffalo jump.... Ben er ook geweest! Vond die rotsen waar ze afgesprongen waren erg indrukwekkend, alleen dat het zo toeristisch is....
    Ik heb precies dezelfde buffel op de foto staan! ha ha... Grappig...

    Groet Ageeth (collega Leonie)

    BeantwoordenVerwijderen