11 augustus 2010 - Bye USA

De auto zag er vanmorgen ineens een stuk netter uit met alleen maar koffers en tassen in plaats van overal losse dingen, spulletjes en tasjes. Nog niet alles was al goed ingepakt maar we waren al een heel eind.

We zijn nog een keer langs de outlet geweest. De laatste keer dat het mogelijk is en we hebben ook dit keer nog wat leuke dingen gevonden die we gekocht hebben. De wintergaderobe voor dit jaar is ongeveer binnen zeg maar, haha.

Na de outlet zijn we naar Bellingham gereden. In de ANWB reisgids hadden we mooie foto's gezien van de krabvissersboten. In Bellingham zijn we op zoek gegaan naar de haven. Ondertussen zagen we een leuk marktje en hier zijn we even gestopt. Het was een 'farmers market'. Een beetje hippie-achtig maar wel heel leuk. Daarna verder op zoek naar de haven. We hebben geen krabvissersboten gevonden. Wel gewone vissersboten en heel veel plezierboten. Verder hebben we hier niks gedaan.

Dan maar door naar Vancouver. Onze laatste nacht van de vakantie. Bij de grensovergang van Amerika naar Canada moesten we ongeveer een half uur wachten. Het was er erg druk. Toen we aan de beurt waren, mochten we al snel doorrijden na een paar vragen beantwoord te hebben.
De benzine was bijna op maar dit was ook de bedoeling aangezien we de auto leeg mochten inleveren. Het lampje begon al te branden en we moesten nog zo'n 15 kilometer toen we op waarschuwingsborden lazen dat er een vertraging aan zat te komen. Toch nog even voor 5 dollar tanken en toen de weg weer op. We reden nog maar net toen we in een file kwamen waar we echt helemaal stil stonden. We stonden net na een afrit en ineens zagen we dat de politie de weg afzette en iedereen de afrit op stuurde. Gelukkig stonden we achteraan en konden we de auto achteruitrijden en ook de afrit afrijden. Na de rij auto's gevolgd te hebben, kon Bram (onze TomTom) een nieuwe route berekenen en vonden we ons hotel in Vancouver.

We zitten in het Coast Hotel in Vancouver. We zitten vlakbij het vliegveld. De auto hebben we ingeleverd en we hebben 40 dollar teruggekregen als vergoeding voor de olieproblemen. Dit is dus bovenop de rekening die we natuurlijk ook vergoed hebben gekregen. Het is niet veel maar we kunnen het altijd goed gebruiken! Net hebben we gegeten in het restaurant dat meteen naast het hotel zit. Alle koffers zijn nu goed ingepakt net zoals de handbagage. Nog een nacht en we vliegen naar Nederland. Om 13.00 uur vliegen we eerst richting Calgary. Daar stappen we over en om 18.00 uur vliegen we dan naar Schiphol. Vrijdagochtend om 11 uur zullen we ongeveer landen. Het is nu dus bijna afgelopen, onze heerlijk lange vakantie!

kilometers: 210
overnachting: Coast Hotel, Vancouver
temperatuur: 21 graden

1. En dan is het bijna zover.
    De koffers gepakt, nog een nacht en dan terug naar Nederland. Jullie super vakantie is voorbij.
    Vrijdagmorgen om 11.00 uur zijn we er om jullie alle DRIE welkom te heten.

Goede vlucht, en alvast tot ziens.