1 augustus 2010 - Falls

Na het ontbijt, dat deze keer van iets mindere kwaliteit was maar wel gratis dus we doen er niet moeilijk over, gingen we op weg naar Twin Falls. Na een paar kilometer kwamen we erachter dat hier heel veel winkels en eetgelegenheden waren geweest, maar helaas daar hadden we nu geen tijd meer voor. Eerst naar het Visitor Centre waar weer net een bus Aziaten was uitgelaten. Leonie en Berniek gingen vragen waar we heen moesten en ik heb wat foto's gemaakt van de canyon. Binnnen werden de vragen beantwoord door een oudere man met grote baard. Er waren twee watervallen te bekijken en we moesten een pin plaatsen op een landkaart bij de plaats waar we vandaan kwamen. Er waren ook speciale pinnnen met een vlaggetje, die waren voor BASE-jumpers. Dat zijn mensen die van hoge gebouwen, bruggen ed afspringen met een parachute. En hier op de brug was een van de weinig legale plekken dus er kwamen BASE-jumpers vanuit de hele wereld om hier te springen. We zagen wel een paar mensen met helmen staan, maar helaas we moesten weer verder.

Eerste stop was Shoshone Falls. Hoger dan de Niagara Falls laten ze hier duidelijk merken. Het was ook erg mooi, maar helaas hebben ze bovenaan de watervallen een energieopwekkende installatie geplaatst en dat doet toch afbreuk aan zo'n waterval. Ik ben zelf bij de Niagara watervallen geweest en die vond ik toch wat indrukwekkender. Toen op weg naar de Twin Falls. Leonie had er al over dat de man ze een plaatje had laten zien voor dat er iets gebeurd was daar. Ze hadden de man niet helemaal goed begrepen. Op elk plaatje van de waterval zie je twee grote watervallen naast elkaar, vandaar ook de naam. Aangekomen bleek dat er maar eentje meer over was. De tweede was ook opgeofferd ten behoeve van de energievoorziening. Erg jammer zo.

Toen op weg naar Boise. We hadden de tip gekregen een Scenic Byway te nemen, maar de eerste paar mijl was die nou niet bepaald mooi. Het was zondag en we zagen wel dat er nu bij de grote hoeveelheden kerken die ze hier hebben auto's stonden dus ze gingen ook nog daadwerkelijk heen. Toch viel het me tegen hoeveel auto's er overal stonden en we zijn in de VS dus lopen of fietsen doen ze hier niet hoor. Maar verderop de weg werd het toch een stuk mooier door het glooiende landschap. Lang geleden trokken hier ook de huifkarren langs op weg naar het westen, de zogenaamde Oregon Trail. Uiteindelijk kwamen we toch weer bij de snelweg uit en waren we ook snel in Boise.

Het Doubletree hotel is een groot hotel wat we voor $32 hebben geboekt op Priceline. We kregen alledrie een versgebakken koekje bij inchecken en zonder problemen kregen we een kamer met twee bedden. Je ziet aan de spullen (shampoo en koffie ed) dat het wel een luxer hotel is. En het is het goedkoopste hotel wat we geboekt hebben!

We zijn gelijk naar de Boise Townsquare Mall gegaan om even te winkelen. Best een grote mall trouwens. Tot we opeens een melding kregen van de auto dat de olie vervangen moest worden. Tja wij hebben niet zoveel verstand van auto's en er lag ook geen boek in dus toch maar even Alamo gebeld. Na lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik een niet zo heel snuggere dame aan de telefoon. Haar uiteindelijke conclusie was dat we er rustig nog 1000 mijl (1600 kilometer) mee konden rijden. Tja we zitten nu al op zo'n 4000 kilometer en we moeten nog anderhalve week dus dat gaan we niet redden. Als we het niet vertrouwden moesten we maar even langs de vestiging op het vliegveld.

We zijn eerst even wat gaan eten in de Foodcourt (daar heb je ongeveer 10 verschillende fastfoodketens en dan kun je kiezen wat je wilt). Berniek wilde Italiaans en Leonie en ik hadden de Panda Express gezien en daar hadden we goede ervaringen mee van onze vorige reis. We wilden ook wat drinken erbij en Leonie bestelde een large (die was maar $1,80), dus ik dacht doe mij die ook maar en toen kregen we echt een mege grote beker. We hadden even iets van ohjee en moesten erg lachen. (met dit drinken hebben we trouwens de hele avond nog kunnen doen, er stond niks op maar het was meer dan 1 liter).

En toen maar op weg naar het vliegveld. Gelukkig hebben we de tomtom bij ons die ik gewoon kan vertellen: ga naar het vliegveld, dus we konden het zonder problemen vinden. Alamo vinden was wat moeilijker. Uiteindelijk moesten we maar parkeren op een grote parkeerplaats bedoelt voor alle autoverhuurbedrijven. Binnen bij de balie werden we geholpen. We waren even bang dat we onze auto moesten omruilen, maar dat kon uiteindelijk niet omdat het een Canadese auto is. We moesten maar even langs de garage en het bonnetje bewaren, zodat we het geld terug kregen. Maar het is zondag...... dus de garages zijn dicht. We hebben het nog wel geprobeerd, maar natuurlijk lukt dat niet. Dus moeten we morgenvroeg nog maar weer proberen.

kilometers: 286
overnachting: Doubletree Club Hotel, Boise
temperatuur: 32 graden

1. Wat mooie foto's, geweldig die natuur daar.
    En dan een luxe hotel voor maar $32 dat is genieten he!
    Olie!! het lijkt de auto van je moeder wel, Haha.

kus mama

2. Wat een geweldige reis maken jullie. Het laatste deel is voor mij niet bekend maar lijkt me zeker de moeite waard om dat ook eens te doen. Jullie maken prachtige foto's. Mijn complimenten. Ga zo door. Henk en ik genieten. gr. MAriët