9 augustus 2010 - Noord-westelijkste puntje van Amerika

Toen ik vanmorgen wakker werd, was mij al snel duidelijk dat het Sandra en Leonie niet gelukt was om vroeg op te staan voor de tide pools. In mijn droom gingen ze echter wel een paar keer weg en kwamen ze weer terug. De nacht was dus niet heel geweldig: het bed was net wat te hard waardoor mijn rug iets protesteert.

Dit was het uitzicht vanuit ons hotelkamer op de zee.

Dus stonden we alledrie samen op en verlieten we ons motel aan de zee en was ons doel het meest noord-westelijke punt van Amerika. Het was ons verteld dat de wandeling 3/4 mijl (1,2 km) over een boardwalk was, maar dat is niet helemaal waar. Er is wel veel houten loopplank, maar niet zoals we het in Yellowstone gewend waren en doordat het nattig is wordt het modderig en glibberig en glij ik natuurlijk weer bijna uit. Maar uiteindelijk was het zeer de moeite waard. Er waren op meerdere plekken uitkijkpunten gemaakt waar je prachtige uitzichten had. Op de weg ernaartoe hadden we erg veel last van mist, maar tijdens de wandeling leek het op te trekken en gaf het juist een mysterieus gevoel.

En toen zagen we ploteling ook nog een zeeotter zwemmen!

Na dit punt gingen we op weg naar Port Angeles. Ik wilde hier nog even voor wat Twilight-souvenirs kijken, want toen ik gisteren in Forks had besloten om een bepaalde plaat te kopen, bleek de winkel dicht te zijn gegaan. Helaas bleek het in Port Angeles heel erg tegen te vallen wat Twilight-gekte, het was sowieso niet echt een leuke stad. Het was er grauw en het riool was overal ruikbaar..

Beelden bij het Makah tribal museum

Dus zijn we in een dorpje verderop gaan kijken voor een hotel voor vannacht. Op de kaart lijkt Sequim weinig voor te stellen, maar in het echt is het groter dan gedacht. Na de prijs te vragen bij een inn die $150 voor een kamer vroeg, belandden wij bij Red Ranch Inn, die een heel wat schappelijkere prijs had. Het internet is niet zo van het, we hadden in onze eerste kamer helemaal geen bereik. Dus hebben we nu een andere kamer, vlak naar de zender en dan nog is er maar 1 streepje. Maar het is er schoon en best ruim, heel fijn dus!

Onderweg hebben we nog even gestopt aan een strandje waar ook veel klein wrakhout lag.

We hebben ons avondeten gegeten bij Appelbee's. Hier waren we al een keer geweest en dat was ons zeer bevallen. Dus vanavond zijn we voor de tweede ronde gegaan. Ook dit keer weer: lekker.
Vervolgens toch nog maar weer een keer langs de Wallmart, want we zijn er immers nu!

kilometers: 227 km
overnachting: Red Ranch Inn, Sequim WA
temperatuur: 15 graden

1. Toen wij daar waren was er ook een mevrouw die speciaal voor de zeeotters kwam. We hebben er toen niet een gezien.
    Op de foto staat een zeeotter. Dus ze zijn er wel.