20 juli 2010 - Jasper NP - dag 2

Vandaag was onze tweede volledige dag in Jasper. We hebben de Athabasca Falls en de Sunwapta Fall gezien. We gingen speciaal via highway 93a omdat je op deze weg gegarandeerd beesten zou zien, maar helaas was dat niet het geval. We hebben op deze weg helemaal niets gezien, afgezien van een eekhoorn. En tja, die telt gewoon niet helemaal mee. Helemaal niet na een dag zoals gisteren, toen we heel veel beesten zagen!

De Athabasca waterval is 23 meter hoog en heel breed. Je staat op de brug bijna op dezelfde hoogte als de waterval die vervolgens met grote snelheid naar beneden dondert.  


Maar je kunt er ook helemaal omheen en naar beneden lopen, waar het water dan redelijk rustig lijkt. Ik kreeg erg de behoefte om te zwemmen, want het is echt een strandgevoel dat je daar aan de oever hebt. Maar het water was natuurlijk nog erg koud, dus zwemmen is geen goed plan en al helemaal niet met een stroming die aan de oever wel zacht lijkt, maar die duidelijk verraderlijk is als je weet wat een eind verderop gebeurd!

 

Later is Sandra terug naar het hotel gegaan omdat ze zich niet zo lekker voelde. Leonie en ik hebben toen het Medicine Lake bekeken en bovendien nog de vijfde en zesde brug van de Maligne Canyon. Gisteren waren we hier ook al geweest, maar deze twee bruggen waren te ver lopen naar onze mening. Toevallig zagen we vandaag dat je er ook met de auto naar toe kon, heel handig dus!

 

Wat wel grappig is, is dat we vandaag wel dieren hebben gezien, maar niet op de weg waar we het gegarandeerd zouden zien. Hieronder zie je bijvoorbeeld een filmpje van een elk die rustig aan de kant van de weg aan het eten is. Toevallig was er net een donderslag, want vandaag was het ook niet heel geweldig qua weer. Later zagen we ook een andere elk aan de kant van de weg en eentje met een gigantisch gewei die in de bossen verscholen zat. Maar je kon de bossen zien bewegen en af en toe een stuk gewei zien. Toevallig hadden we het er net over gehad of die geweien nou elk jaar afvielen of niet. Toen we deze elk zagen met dat gigantische gewei, dachten we van niet. Maar ik heb het even opgezocht en het is wel zo, dat had ik me dus goed herinnerd!



kilometers: 229
overnachting: Chateau Jasper
temperatuur: 22 graden

2 opmerkingen:

  1. wat is er met Sandra aan de hand , gaat het al weer . mooie foto´s

    groetjes Adrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was gewoon echt enorm moe. Kon mijn ogen niet meer open houden in de auto en ik had hoofdpijn. Helaas was de housekeeping nog niet geweest en kon ik nog niet gelijk naar bed maar later heb ik wel even geslapen. Vandaag ging alles weer prima!!

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen